Monday, January 30, 2012

Saya nak jadi doktor, tak boleh ke ?? :)



Assalamualaikumm awak, *ecehh .
hahah . ignore picture ! tahu dah terbalik .
hohohh..

actually, hari sabtu haritu nak post . tapi keadaan tak mengizin kan loo~
mak bawak sorok broadband . aisehhman !
mana aci kalau cenggini..

sebenarnya waktu sekolah je yang tak boleh guna ,
tapi harini rasa macam boring lah, so bukak lah laptop . 
tak tahu nak buat ape ??
ada homework, tapi malas nak buat .
yang paling malas ----> math .
*ya Allah, asal lah math ni macam haremm sangat . tak pernah pulak aku rasa macam nie .
kau berikanlah aku kerajinan untuk buat homework math nie, ya Allah . amin..

serious, malas gila nak buat .
addmath pun tak semalas macam nie taw :))


nak cerita pasal harini, 
tadi dekat sekolah cikgu gawri masuk kelas ajar kita rumusan, 
then, dia suruh kita baca petikan kat dalam buku tu,

"fatin, tolong baca perenggan kedua .  sambil menyelam, minum air"

*OMG ! kenapa lah cikgu nie arif lagi bijaksana sangat .
aku dah lah tengah blurr waktu tu . suruh aku pi baca buwat apa ??
then, suruh pi cari isi lagi . bubue..

then, it's sokay ! kita pun baca lah sambil blurr-II tu .
afterthat, boleh pulak kurang dengar . aisehhman !
*ape lah fatin nie ?? lain kali kuat kan suara tu, vokal tu ha ! jaga betul-II .
hahah, aku rasa aku macam tengah menjerit dah kod . takkan tak dengar lagi .
*yelatu ??

lepastu, cikgu tanya : 
"fatin cita-cita awak nak jadi apa ?"

aku pun lagi lah blurr, asal tanya cita-II pulak nie.
ada kena mengena ke ?? hurghh..

aku pun jawab lah dengan selamber,
"doktor :)"

cikgu:
"ouh, nanti kalau pesakit awak datang kata ("doktor,saya terseliuh tangan") *nada perlahan* . awak dengar tak apa dia cakap ?? "

errr, kita pun tergagap-II .
"brppp, err, brpp, errr "
*hahah, mereng lah aku nie .

lama-II tu, cikgu tanya balik .
*muka cikgu nampak macam pelik je ??
aku ada cakap salah ke ??


"macam mana awak nak jadi doktor ? kelas nie kan takde biology ?"

"err, saya amik tusyen dekat luar lah  "

"habistu, kerja amali awak nak buat macam mana ?"

"hah! errrr, entahlaa.."

"hah ! entahh ?! eh, better you fikir balik eh . cita-cita awak nak jadi apa ya fatin ??"
then, semua kelas gelak macam evil laugh . memang teserlah !

"hehh, err okay-II "

hmmph aisehhman ! haritu dah kena dah dengan cikgu fuad .
pasal cita-cita jugak .. ayoyo XP

kenapa ?? tak boleh ke kalau amik sains tech, nak bercita-cita  jadi doktor ??
hmm, tambah jelah biology . kerja amali tu, karang bincang lah dengan cikgu bio .
belajar petang-II ke kan ?? *hahah, mandai-II je aku .

till then, bye :)) karang mak marah..



p/s: dear pengetua, bila lah nak balas surat permohonan saya tu ?? mak saya dah bising nie..



Assalamualaikum:]







No comments:

Post a Comment